Bondora, miks nii meeleheitel?

Sel ajal, kui ülejäänud Eestit helistas läbi meeleheitel Samoa prints (ilmselt jääb kellelgi nüüd kadunud vanaonu pärandus lihtsalt rassistlike eelarvamuste tõttu kätte saamata – oma viga…), sattusin mina omaette pommituskampaania alla hoopis Bondora poolt. Nimelt lubati mind lihtsalt, kasulikult ja turvaliselt rikkaks teha ja söödeti ühtäkki nende imelise Go & Grow reklaame söögi alla ning söögi peale – või peaks ütlema, et YouTube’is iga video alla, vahele ning peale. Pärast jumal teab mitmendat reklaami äraklikkamist, püüdsid nad lõpuks minu tähelepanu lausega: “Kui oled jooksja ja plaanid osa võtta võistlusest, on sul ilmselt selge eesmärk.

Joppenpuhh, kes ometi nende AdWordsi haldab ning kui palju erinevaid reklaamivariante neil sihtrühmade jaoks on, imestasin omaette. Väikse tuhnimise peale sain muidugi aru, et tegemist oli õnneliku juhusega, sest reklaame on neil vaid mõned üksikud ning neid kõiki mulle erinevate videote alguses ringiratast ka näidatakse (nüüd muidugi erilise uue hooga, kui ma värskelt nende kodulehe ja muud kanalid läbi olen tuhninud). Reklaami infokastis mainiti ühe reklaami esitamise põhjusena ka mu sugu ning see vaid kinnitas mul kuklas kummitanud sisetunnet, et seda eriti kaheldava väärtusega toodet just lihtsa ning moodsa lahenduse pähe naistele turustada üritatakse. 

Kusjuures kiire pilk reklaamide sihtimise lisateabele paljastas hämmastaval kombel, et mulle sihitakse näiteks aluspesu ja jalgpalli reklaame, mingit müstilist alagruppi “meeste huvid” 😀 😀 😀 ja lisaks reisimisele ka eraldi infot just Hispaania kohta. Igatahes päris meelelahutuslik – soovitan teistelgi sellega tutvuda. 

Tulles tagasi konkreetsete reklaamide juurde, siis jättis klippide kõne- ja pildikeel mulje, et tegemist on nunnu ohutu tootega õrnade abitute naiste jaoks. Kasvõi see, et selle reklaam Eesti suurimasse elustiiliblogisse sebiti, ütleb oodatud sihtgrupi kohta nii mõndagi. Kõik on väga turvaline, lihtne ja imeline ning kui sellest hoolimata pilt hirmust tasku hakkab minema, saab julgustuseks sõbra või kallima ka kampa võtta (“Seda võimalust lubades peaksid kindlasti olema veendunud, et usaldad seda inimest,” manitseb reklaamneidis malbelt naeratades).

Tutvustan Bondora kõige lihtsamat viisi investeerimiseks – Go & Grow. Go & Grow on uskumatult lihtne ja automatiseeritud teenus, mis lubab sul teenida kuni 6.75%* tootlust aastas, samas kui sulle jääb igal ajal ligipääs oma rahale. (Video)

Multikanaine ja nunnu keelekasutus

Võimalik, et ma olen lihtsalt liiga palju Virginia Woolfi grupis ajupesu saanud ning näen tonti iga nurga taga, sest kui tootest räägiks jälle hoopis mees, poleks ma samuti rahul. Iseenesest on investeerimismaailmale ette heidetud küll, et seal kasutatav keel on väga maskuliinne ning mõjub naistele pigem peletavalt. Näiteks võiks portfelli ehitamise asemel rääkida portfelli kasvatamisest või miks mitte lausa küpsetamisest (ehkki see on juba teistpidi stereotüüpne ning eemaletõukav).

Bondora on seda va kastmise ning kasvatamise metafoori küll kuulda võtnud

Ehkki olin Go & Grow toote kriitikat juba erinevatest kanalitest muigega lugenud, töötasin nüüd lõpuks ise ka nende reklaamid ja tingimused läbi ning no püha Peetrus, milline saast see ikka on! Detailides on Taavi seda juba lahanud ning seda üle kordama ma ei hakka. Põhimõtteliselt jääb tõesti mulje, et mingi viimane laenude põhjakiht on ilusti (ja täiesti läbipaistmatult) ära pakendatud, lips peale tõmmatud ning üritatakse seda investeerimishuvi järellainetuses jõlkuvatele taksojuhtidele pähe määrida (ja naised võivad ka taksojuhid olla, believe in your dreams, inimesed!)

Iseenesest väga kaval. Teisalt sihtgruppi ning turundusmeetodeid arvestades tundub päris kõlvatu ettevõtmine. Minu jaoks on küsitav, kas seda isegi investeerimiseks saab nimetada, kui “investoril” raha paigutuse ning tootluse kohta muud infot pole, kui see number, mida Bondora näidata suvatseb (mis võib, aga sugugi ei pruugi olla 6,75% – pigem vähem, aga kindlasti mitte rohkem #inspirational). Kuna seal toodet tagatipuks ka turvaliseks suvatsetakse nimetada, on lisaks küsitavale kõlblusele ka kaheldav, kas selline reklaam üldse päris seaduslik on.

Huvitav oleks teada, kas teised ka Bondoralt spämmi saavad ja kui palju neid nunnusid klipikesi meestele näidatakse. 

6 thoughts on “Bondora, miks nii meeleheitel?

  1. Sa pole ainuke!
    Mul juba umbes pool aastat KÕIK meediakanalid Bondorat reklaamid.
    Ei mäleta aega, millal telefonist YouTube’i videosid vaadates Bondora reklaam käima ei hakanud …
    Ausalt öeldes, täiesti masendav!

  2. Tere,

    Võin mehena öelda, et saan Bondora reklaame YT’s tõesti nii iga video peale, alla kui keskele. Olen hakanud neid märkima ebasündsateks ja spammiks jne, kuid see ei paista nende esinemissagedust väga mõjutavat. Päris hulluks ajab see Tere Taas, Täna räägime ….. Aga positiivse külje pealt Chrome’i adblock plugin tundub, et eemaldab ka Youtube’s reklaame.

    Kristjan

  3. YT appist telefoniga pole võimalik ammu enam muusikat kuulata, söögi alla ja söögi peale ainult neid Bondora reklaame ketrab, selle naisterahva häälest on üdini siiber juba.
    Õnneks Chrome ADblock teeb oma tööd heal tasemel ja reklaami ei esine.

  4. Huh, ma ei teagi, kas seda on hea või halb teada, et see selline üleüldine spämm on. Huvitav kas ja kellele see üldse mõjub.

  5. Bondora teeb näo, et on nii turvaline, nii turvaline… et mina ei pea oma ilusat peakest küll mingite üksikasjadega vaevama, tema ise toimetab minu rahadega ja äragu ma üldse muretsegu… 😀 Viimati kuulsin sellist mesijuttu teismelisena endast 10-20 aastat vanemate meeste käest 😛 Ainult et nüüd võin selle peale lihtsalt muiata ja huviga vaadata, kuidas siis seekord läheb. Püüdsin neile küll võimaluse anda, aga kui ikka mitte mingit normaalset vastust ei tule, siis õnneks on võimalik oma raha nende käest ära tuua.

    1. Mesijutt on selle kohta tõesti hea sõna. Üritasime just ühel koosviibimisel YouTube’i diskot teha ja iga loo tagant või isegivahele tuli mesimagus jutt, kuidas Bondora pakub turvalist ja imelist investeerimisvõimalust. 😀 Keegi võiks sellest mingi iroonilise remixi teha.

Ütle sõna sekka